مزاياي تحصيل در اسپانيا و فنلاند

۷۸ بازديد

مزاياي تحصيل در اسپانيا و فنلاند

در اين روزها حسابي بازار مهاجرت تحصيلي داغ است و افراد بسياري براي تحصيل در خارج از كشور اقدام به دريافت ويزا و پذيرش دانشگاهي مي كنند.

در واقع تحصيل در كشوري زيبا با دانشگاه هايي معتبر به خواست بسياري از افراد تبديل شده است، به خصوص تحصيل در كشورهاي اروپايي كه از نظر علمي شرايط ايده آلي دارند، طرفداران بسياري پيدا كرده تا جايي كه برخي از افراد براي مهاجرت تحصيلي و تحصيل در كشورهايي چون فنلاند و اسپانيا هزينه و زمان بسياري صرف مي كنند. اما علت اين ميزان از تلاش جهت تحصيل در فنلاند و تحصيل در اسپانيا چيست؟

بايد بگوييم اين كشورها براي دانشجويان شرايط ويژه اي دارند كه سبب شده افراد بسياري به سوي آنها راهي شوند و مسير تحصيلي خود را ادامه دهند. در اين گزارش مي خواهيم در خصوص شرايط تحصيلي در اين دو كشور برايتان بگوييم. با ما در ادامه اين گزارش همراه باشيد.

تحصيل در فنلاند

تحصيل در مقطع كارشناسي در كشور فنلاند 3 ساله است كه در برخي موارد با توجه به نوع دانشگاه و شرايط رشته، تغيير مي كند. همچنين دانشجويان دوره كارشناسي ارشد نيز 2 سال براي دوره تحصيل خود زمان دارند. هر چند بايد بگوييم مقطع كارشناسي ارشد با توجه به پيوسته يا ناپيوسته بودن، زمان گوناگوني دارد اما عموما همان دو سال زمان مي برد.

از سويي ديگر دانشحويان دكتري نيز دو سال خود را بابت گذراندن واحدهاي درسي و همچنين تدوين پايان نامه طي مي كنند تا در نهايت بتوانند مدرك دكتري خود را دريافت نمايند.

هزينه تحصيل در فنلاند

جالب است بدانيد تا پيش از سال 2015 تحصيل در تمامي رشته ها در كليه دانشگاه هاي فنلاند به صورت كاملا رايگان بود اما از اوايل سال 2016 برخي از دانشگاه ها شهريه دريافت مي كنند.

البته بايد تاكيد كنيم كه موارد گفته شده در خصوص هزينه تحصيل در فنلاند، تنها در مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد است و تحصيل در مقطع دكتري كشور فنلاند همچون گذشته رايگان است و دانشجويان مي توانند بدون پرداخت شهريه در معتبرترين دانشگاه هاي دنيا به تحصيل بپردازند.

جهت دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص تحصيل در فنلاند، مي توانيد از موسسه دانش گستر كوه نور كمك بگيريد و ضمن دريافت مشاوره از كارشناسان مجرب، روند دريافت ويزاي تحصيلي خود را به راحتي طي نماييد.

مدارك مورد نياز جهت دريافت ويزاي تحصيلي فنلاند

جهت دريافت ويزاي كشور فنلاند، بايد مدارك زير را تهيه نماييد:

  • ارائه مدرك پذيرش از دانشگاه فنلاند به همراه دو نسخه كپي
  • ارائه مدرك زبان معتبر به همراه دو نسخه كپي
  • ارائه اصل پاسپورت به همراه دو نسخه كپي
  • ارائه اصل شناسنامه به همراه دو نسخه كپي
  • ارائه مدرك تمكن مالي به مبلغ حداقل 10 هزار يورو به همراه دو نسخه كپي
  • ارائه عكس پاسپورتي رنگي
  • ارائه مدارك تحصيلي
  • ارائه گواهي بيمه به مدت يك سال و اعتبار 30 هزار يورو
  • ارائه رزومه علمي

بورسيه هاي تحصيلي فنلاند

يكي از مهمترين دلايلي كه افراد بسياري به سوي تحصيل در فنلاند جذب مي شوند اين است كه اين كشور بورسيه هاي تحصيلي متنوعي ارائه مي كند كه مي تواند هزينه تحصيل آنها را به صفر برساند و سبب شود حتي هزينه زندگي در فنلاند نيز توسط دولت اين كشور تامين گردد.

در صورتي كه مي خواهيد اطلاعات بيشتري در خصوص بورسيه هاي تحصيلي فنلاند به دست آوريد، بهتر است به موسسه دانش گستر كوه نور مراجعه كرده و اطلاعات تكميلي را از آنها دريافت نماييد.

تحصيل در اسپانيا

تحصيل در اسپانيا نيز طرفداران بسياري دارد و علت آن نيز هزينه هاي بسيار اندك، اعتبار دانشگاه هاي اسپانيا و ارزش مدركي است كه اين دانشگاه ها ارائه مي كنند. در واقع افراد با ارائه مدرك دانشگاه هاي اسپانيا مي توانند در سراسر اروپا كار پيدا كرده و درآمد داشته باشند. 

جالب است بدانيد رتبه تمامي دانشگاه هاي اسپانيا زير 400 است و همگي آن ها  داراي سيستم آموزشي مدرن و امكانات منحصر به فرد هستند كه سبب تمايل دانشجويان به تحصيل در اين دانشگاه ها شده است.

براي ادامه مطلب به لينك زير مراجعه كنيد:

https://www.kojaro.com/2019/11/10/178913/education-spain-finland/

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.