تازه هاي نشر بهمن 97 كاواك

۱۲۸ بازديد

كتاب بهزاد (شناخت نامه بهزاد گلپايگاني)

مجيد كاشاني و معراج قنبري  | انتشارات نظر

بهزاد گلپايگاني، هنرمند نقاش و طراحي گرافيك در سال ???? و در خانواده‌اي نظامي به دنيا آمد. او تحصيلات خود را به پيشنهاد دوستش عباس مشهدي‌زاده از هنرستان هنرهاي زيباي پسران تهران كه به تازگي راه‌اندازي شده بود، در سال ???? و در رشته? نقاشي آغاز كرد و سپس در دانشكده هنرهاي تزئيني تهران و سپس در هنرهاي زيباي پاريس ادامه داد. او در مدت هفت سال اقامت خود در پاريس به تحصيل و طراحي روي پارچه پرداخت. گلپايگاني در مقاطع مختلفي تحصيلات عالي خود را، در ايران و همچنين فرانسه نيمه كاره رها كرد. بهزاد معتقد بود با صاحب گالري‌ها و دست‌اندركاران نيز به دليل ضوابط تجاري و تشريفات فراوان تفاهمي ندارد، از اين‌رو از بسياري از هم‌دوره‌اي‌هاي خود شهرت كمتري كسب كرد.

كتاب صنعت و امپراتوري

اريك هابسبام | مترجم: عبدالله كوثري | انتشارات ماهي

انقلاب صنعتي سرآغاز بنيادي‌ترين دگرگوني در زندگي آدمي در طول تاريخ مستند مكتوب است. اين انقلاب زماني كوتاه با تاريخ بريتانياي كبير انطباق يافت و بدين گونه تمامي اقتصاد جهان بر گرد اين كشور بنا شد و اين امر بريتانيا را صاحب چنان نفوذ و قدرت و جهاني‌اي كرد كه هيچ كشوري تا به اين اندازه بدان دست نيافته است. در آن لحظه از تاريخ جهان،بريتانيا تنها صادركننده تنها واردكننده‌ي عمده تنها عامل حمل‌و‌نقل تنها سرمايه‌گذار در خارج تنها امپرياليست و تنها كشور با سياستي به راستي جهاني بود. هابسبام در اين كتاب ظهور بريتانيا در مقام نخستين قدرت صنعتي، سقوط آن از جايگاه موقت پيشگامي، رابطه‌ي كم و بيش ويژه‌ي آن با ديگر بخش‌هاي جهان و برخي اثرات اين همه را بر كل جامعه و طبقات گوناگون آن كشور مورد بررسي قرار داده است.

كتاب مسافر تنها

جك كرواك | مترجم: سلماز بهگام | انتشارات ورا

حرفش را باور نكردم. جدا در نهايت اشتياق در پي تجربه‌اي بودم كه براي شهروند دنياي مدرن به ندرت پيش مي‌آيد؛ خلوت مطلق و راحت در دنياي ناآرام طبيعت، شب و روز، شصت‌وسه روز و شب اگر بخواهم دقيق بگويم. ما اصلا نمي‌دانستيم كه طي زمستان گذشته چقدر در كوهستاني كه بنا بود به آن‌جا بروم برف باريده.

خريد اينترنتي كتاب از كاواك