تنظيم اوليه روتر ميكروتيك

۶۱ بازديد

روتر يك ابزار اصلي در شبكه هاي تجاري مدرن است كه امكان دسترسي به اينترنت و شبكه هاي ديگر را فراهم مي كند. روترها ارتباطات بين شبكه اي انعطاف پذير را امكان پذير مي سازند و به شبكه هاي بزرگتر امكان مي دهند حتي در هنگام طراحي مجدد يا خاموشي ، عملياتي شوند.

چطور روتر ها رو تنظيم كنيم :

با توجه به اينكه سري محصولات خانگي ميكروتيك بيشتر در دسترس هستند به بررسي راه اندازي اين محصولات مي پردازيم كه تحت عنوان Wireless for home and office شناخته مي شوند بصورت پيش فرض داراي تنظيماتي مي باشند كه ممكن است براي ما كاربردي نداشته باشد پيشنهاد مي شود در قدم اول اين تجهيزات را Reset configuration نموده تا متناسب با نياز خود تمامي تنظيمات را بصورت دستي اعمال نماييم.

با توجه به اينكه سري محصولات خانگي ميكروتيك كه تحت عنوان Wireless for home and office شناخته مي شوند بصورت پيش فرض داراي تنظيماتي مي باشند كه ممكن است براي ما كاربردي نداشته باشد پيشنهاد مي شود در قدم اول اين تجهيزات را Reset configuration نموده تا متناسب با نياز خود تمامي تنظيمات را بصورت دستي اعمال نماييم.

بعد از روشن كردن روتر و اتصال لب تاپ به يكي از پورت هاي Ether2 به بعد مي توانيم با استفاده از ابزار Winbox كه براي انجام تنظيمات روي روتر هاي ميكروتيك ارائه شده است از طريق IP Address يا Mac Address به روتر متصل شويم.

البته روش هاي ديگري نيز براي اتصال به روتر از طريق Telnet و SSH و همچنين اتصال Console وجود دارد كه در صورتي كه به نرم افزار winbox دسترسي نداشتيم مي توانيم از آن ها استفاده كنيم.

توجه داشته باشيد كه شناسه كاربري پيش فرض admin و رمز عبوري براي آن تنظيم نشده است و بدون وارد كردن پسورد مي توانيد به روتر لاگين نماييد.

در اين مرحله بعد از لاگين به روتر از منوي سمت چپ وارد بخش system گزينه Reset Configuration شده تا تمام تنظيمات پيش فرض را حذف كرده و در مراحل بعد متناسب با نياز خود آن را مجدد تنظيم نماييم.

 

در اين بخش گزينه No Default Configuration را فعال كرده و روي گزينه Reset Configuration كليك مي كنيم تا روتر ريبوت شده و بدون هيچ تنظيماتي پيش فرضي مجدداً راه اندازي گردد.

بعد از اينكه روتر شما بصورت كامل Reset شد هم اكنون بايد از طريق ابزار Winbox با Mac Address به روتر متصل شده و تنظيمات IP و … را انجام دهيد.

 

براي اتصال از طريق Mac Address ابتدا با استفاده از تب Neighbors در ليست تجهيزات موجود Mac Address روتر را پيدا كرده و روي آن كليك مي كنيم و سپس با نام كاربري admin و بدون پسورد از اين طريق به روتر لاگين مي كنيم.

The post تنظيم اوليه روتر ميكروتيك appeared first on فروشگاه اينترنتي نود - Node Shop.

 

پاورپوينت تنظيم شرايط محيطي و اقليمي در 33 اسلايد كاربردي و آموزشي و كاملا قابل ويرايش

۷۹ بازديد

مركز دانلود فايل نگارا | پاورپوينت تنظيم شرايط محيطي و اقليمي در 33 اسلايد كاربردي و آموزشي و كاملا قابل ويرايش

براي توضيحات بيشتر و دانلود كليك كنيد.

download (1)