شرايط و قيمت خريد ويلا در استانبول

۲۴ بازديد

شرايط و قيمت خريد ويلا در استانبول

امروزه ميزان افرادي كه به خريد ملك در استانبول تمايل نشان مي دهند به طور قابل توجه اي نسبت به گذشته بيشتر شده است، اين افراد با مقاصد مختلف مانند اخذ اقامت و يا سرمايه گذاري به دنبال راهي براي خريد بهترين ملك موجود با توجه به عواملي مانند بودجه، هدف و... خود مي‌باشند به همين دليل ممكن است سوال‌هاي زيادي در مورد مزايا و موارد ديگري همچون شرايط اخذ پاسپورت و... براي آنها پيش آيد از اين رو ما در اين مقاله قصد داريم مطالب كارآمدي را در اختيار اين افراد جهت خريد ملك و همچنين اخذ اقامت در اين شهر قرار دهيم اگر شما نيز قصد داريد در استانبول ملكي خريداري كنيد تا انتهاي مطالب با ما همراه باشيد.

ynjv_z1.jpg

ويژگي‌هاي اقامت در تركيه

 

با خريد ويلا در استانبول اين شهر پر هياهو و زيبا هرگز آنجا را ترك نخواهيد كرد. اگر نمي­دانيد خانه ويلايي در استانبول خود را چگونه بايد انتخاب كنيد پيشنهاد مي­كنيم چند نكته ساده مانند جستجو، تجزيه ­و تحليل بازار، پيدا كردن مكان مناسب و… را به­خوبي در نظر داشته باشيد. البته سرمايه­ گذاري در املاك پيچيده ­تر بوده و بايد نيازهاي مختلفي را بررسي شود. بنابراين اولين قدم تعيين اولويت­هاي خود است. ما خوشحاليم كه مي­توانيم با خريد ويلايي متناسب با سبك زندگي لوكس شما كمك رسانتان باشيم.

 

 مكان­هاي مناسب خريد ويلا كدامند؟

  اين ضرب­المثل كه مي­گويد سه نكته مهم در مورد خريد املاك و مستغلات عبارت‌اند از: مكان، مكان و مكان هميشه در ياد داشته باشيد. تركيه شامل شهرهاي عالي و كشوري وسيع است، اما شهر استانبول براي سرمايه­گذاران و خارجي­ها از جذاب­ترين شهرها مي­باشد. اين شهر از 40 منطقه و همچنين حومه شهر بسياري تشكيل شده است. بنابراين ممكن است براي خريد ويلا در استانبول كمي سردرگم شويد، احتمالاً در مورد مكان­هاي تاريخي و توريستي تكسيم ( تقسيم) ، فاتح و بشيكتاش اطلاعاتي داشته باشيد اما پيدا كردن ويلا مورد نظر در اين مكان­ها آسان نخواهد بود.

 

بسياري از افراد تصور مي‌كنند كه تنها مناطق تاريخي و معروف، مدرن و توسعه يافته بوده و بايد خانه خود را در اين مناطق خريداري كنند. اين تصور غلط را از خود دور كنيد، زيرا استانبول يك شهر بزرگ است كه امكانات رفاهي مانند بيمارستان، مدارس، باشگاه، مراكز خريد و… در تمامي اين شهر براي شهروندان موجود است. صادقانه بگوييم اگر خوش شانس باشيد، ممكن است ويلا رويايي خود را در قلب استانبول مانند مناطق شيشلي يا ببك پيدا كنيد كه البته ويلاها در اين مناطق بسيار گران­قيمت هستند. با توجه به موقعيت مكاني، گزينه­ هاي محدود و گران­قيمت در مركز شهر داريد در حالي كه خانه ويلايي در استانبول طيف ارزان و گسترده ­تري در مناطقي مانند بيكوز Beylikuzu ،  بويوك چكمجه Buyukcekmece  ،باهچه شهير Bahcehsehir و  سيليوري Silivri  دارد.

 

مزيت و فوايد خريد ملك در استانبول

جالب است بدانيد كه كشور تركيه به دليل عوامل مختلف مانند داشتن آب و هوايي دلپذير، موقعيت جغرافيايي مناسب، تاريخچه تاريخي، مشابهت فرهنگي و... همواره يكي از گزينه‌هاي بسيار مناسب جهت مهاجرت ايرانيان به حساب مي‌آيد علاوه بر آن اقامت و خريد ملك در اين كشور مزاياي بي شماري نيز به همراه خواهد داشت.

مزيت خريد ملك در تركيه به شرح زير مي‌باشد:

  • اخذ شهروندي كشور تركيه: يكي از راه‌هايي كه افراد مي‌توانند شهروند كشور تركيه به حساب آيند خريد ملك در اين كشور است و همانطور كه ميدانيد بهترين و راحت ترين راه براي اخذ حق شهروندي كشور تركيه خريد خانه است زيرا در قانون جديد اين كشور مصوب سال 2018 آمده كه هر شخص از اتباع كشورهاي خارجي حق خريد خانه در اين كشور را خواهند داشت و با خريد ملكي به ارزش 250 هزار دلار مي‌توانند به راحتي از حق شهروندي نيز بهره مند شوند كه اين موضوع باعث تشويق افراد به مهاجرت و خريد خانه در اين كشور شده است.
  • امكان تحصيل در بهترين دانشگاه‌ها: دانشگاه‌هاي شهر استانبول در رده بندي علمي جهان داراي ارزش و اعتبار قابل قبولي مي‌باشند به همين خاطر بعد از خريد ملك مورد نظر امكان ادامه تحصيل با بهترين شرايط و كمترين هزينه براي افراد ميسر خواهد شد، البته عده اي هدف و مقصودشان از اقامت تركيه تنها تحصيل در دانشگاه‌هاي استانبول مي‌باشد، آنها با خريد خانه زودتر مي‌توانند به هدف خود دست پيدا كنند.
  • افزايش سرمايه: جالب است بدانيد كه رشد اقتصادي در كشور تركيه همواره سير صعودي دارد كه اين موضوع براي افراد سرمايه گذار سودهاي كلان در پي خواهد داشت زيرا با گذشت مدت زمان كوتاه ارزش ملك خريداري شده توسط آنها بالا رفته و به تبع سرمايه آنها نيز رشد مثبتي خواهد داشت به همين خاطر اگر قصد سرمايه گزاري در اين كشور را داريد بهترين راه براي شما خريد خانه و آپارتمان مي باشد البته لازم است قبل از اقدام به اين كار حتما از افراد با تجربه در اين حوزه مشورت بگيريد زيرا خريد برخي از ملك‌ها ارزش سرمايه گذاري نخواهد داشت.
  • استفاده از موقعيت استراتژيك: موقعيت قرارگيري اين كشور در ميان سه قاره باعث ايجاد شرايط ويژه اي شده كه افراد در كشورهاي مجاور را ترغيب به مهاجرت مي‌نمايد.
  • اخذ پاسپورت تركيه: پاسپورت اين كشور يكي از با اعتبار ترين پاسپورت‌ها در ميان كشورهاي ديگر است زيرا كساني كه اين پاسپورت را دريافت نموده اند توانايي سفر به حدود 26 كشور واقع در حوزه شينگن را پيدا خواهند نمود.
  • علاوه بر موارد گفته شده مي شود به مزيت‌هاي ديگري مانند دارا بودن مكان‌هاي توريستي متعدد، آب و هواي مطلوب و... اشاره كرد.

حال با توجه به مزيت‌هاي بسيار زياد خريد خانه در استانبول اگر به دنبال يك كشور نزديك و با شرايط ايده آل براي مهاجرت و سرمايه گذاري هستيد پيشنهاد ما به شما كشور تركيه و به خصوص شهر استانبول است زيرا با اين اقدام در مدت زمان بسيار كوتاهي شاهد پيشرفت‌هاي زيادي در زندگي خود خواهيد بود.

 

 

شرايط خريد آپارتمان در كشور تركيه

 

 

قوانين مربوط به خريد خانه در استانبول و موارد محدود كننده آن

اگر قصد خريد آپارتمان در استانبول را داريد بهتر است قبل از انجام هر اقدام نسبت به قوانين خريد خانه و موارد محدود كننده آن آگاهي كامل داشته باشيد زيرا در برخي مواقع ممكن است بدون داشتن اطلاعات كامل دست به خريد بزنيد و متحمل ضررهاي بسياري بشويد براي همين در اين قسمت مي‌خواهيم شما را با قوانين كشور تركيه در خصوص خريد خانه و محدوديت هاي اين امر آشنا نماييم.

قانون شماره 35 تركيه در بخش املاك و اراضي مصوب سال 2012 مي‌گويد كه برخي از اتباع كشورهاي ديگر امكان خريد ملك در كشور تركيه را دارند با اين شرط كه املاك و اراضي خريداري شده مي‌بايست بيشتر از 30 هكتار نباشد و همچنين در مناطق نظامي نيز واقع نشده باشد، بنابراين بهتر است قبل از خريد هر ملك يا اراضي ابتدا از سازمان‌هاي مربوطه در كشور تركيه استعلامات مورد نياز خود را انجام دهيد تا با خيال راحت و اطمينان كامل آن را از فروشنده بخريد.

توجه داشته باشيد اگر قصد خريد اراضي را بجاي زمين داريد لزوما بعد از گذشت دو سال از تاريخ خريد آن بايد به ساخت و ساز اقدام نماييد در غير اينصورت مشمول جريمه هاي متعدد و بطلان معامله خواهيد شد.

علاوه بر اين موارد، بعد از خريد خانه در صورت رعايت نكردن يكسري موارد ممكن است خريد شما باطل گردد كه اين موارد عبارت اند از:

  • هر گاه ملك خريداري شده موجبي براي نقض قوانين كشور تركيه گردد.
  • تاييد نشدن از سوي سازمان هاي مربوط مانند سازمان هاي امنيتي اين كشور.
  • انقضاي مدت مشخص شده براي شروع پروژه مورد نظر.
  • عدم ارائه گواهي پايان كار به سازمان مربوطه.
  • دارا نبودن تابعيت مجاز.

در مورد گزينه آخر لازم به ذكر است كه ايران جز كشورهايي است كه تابعيت مورد قبول براي خريد ملك در استانبول را دارد زيرا تنها اتباع برخي از كشورها مي‌توانند اقدام به خريد خانه و اقامت در تركيه نمايند.

اضافه بر آن در هنگام خريد مي‌بايست از فرم‌هاي مخصوص جهت انجام امور نقل و انتقال استفاده كنيد و همچنين بعد از گذشت سه سال از تاريخ خريد اجازه فروش ملك خريداري شده را خواهيد داشت بنابراين اگر در اين زمينه آگاهي كامل و تخصص لازم را نداريد بهتر است به مجموعه‌هاي تخصصي در حوزه خريد ملك در كشور تركيه مراجعه و انجام كارهاي قانوني را به آنها بسپاريد تا با مشكلات مختلف مانند ابطال معامله مواجه نشويد و با خيال راحت از مزيت‌هاي اقامت تركيه استفاده كنيد.

 

 

 

 

 

 

 

 

براي خريد ملك در استانبول چه مداركي نياز است

در صورت انتخاب ملك مورد نظر كه مي‌تواند خانه، آپارتمان، زمين و... باشد مي‌بايست مدارك مورد نياز را براي انجام معامله آماده نماييد كه اين مدارك كمي متفاوت تر از مداركي خواهد بود كه در معامله‌هاي داخلي به آن نياز است.

مدارك مورد نياز براي خريد ملك در استانبول به صورت زير است:

  • سند ملك مورد نظر به همراه اطلاعات تكميلي مانند آدرس دقيق، تاديه اخذ شده از سازمان ثبت اسناد و... .
  • مدارك شناسايي ترجمه شده خريدار و همچنين پاسپورت وي، در اينجا بايد دقت داشته باشيد كه مدارك شناسايي ترجمه شده حتما توسط نوتر تاييد شوند زيرا در غير اينصورت قابل قبول نخواهد بود.
  • پرداخت نمودن عوارض كامل مربوط به شهرداري و ارائه رسيد آن.
  • 2 قطعه عكس 4*6 با رعايت خصوصيات مورد قبول از خريدار و همچنين فروشنده.
  • داشتن وكيل و حضور وي در جلسه به همراه ارائه اصل وكالتنامه رسمي ترجمه شده كه مي‌بايست به تاييد دادگستري و وزارت خارجه رسيده باشد.
  • حضور دو نفر شاهد واجد شرايط.
  • حاضر بودن مترجم رسمي مورد وثوق در جلسه.

همانطور كه مشاهده فرموديد آماده سازي برخي از مدارك نياز به وقت زيادي دارد به همين خاطر توصيه مي‌شود از چند ماه قبل از تاريخ معامله اين مدارك را آماده كنيد تا كارهاي خريد ملك در استانبول براي شما به سرعت پيش رود.

 

سريع ترين راه اخذ پاسپورت تركيه

 

 

مراحل گرفتن پاسپورت تركيه

پيش تر گفتيم كه پاسپورت تركيه يكي از معتبر ترين پاسپورت‌ها مي‌باشد كه اجازه ورود به 26 كشور عضو شينگن را دارد براي همين برخي از افراد تنها به دنبال اخذ اين پاسپورت معتبر براي اخذ مجوز ورود به ديگر كشورها هستند.

هر اتباع ايراني با خريد ملكي به ارزش حداقل 250 هزار دلار به راحتي و بدون مشكل مي‌تواند پاسپورت اين كشور را به دست آورد اما در گذشته قبل از تصويب قانون جديد هر فرد بايد حداقل به ميزان يك ميليون دلار آمريكا سرمايه در اختيار مي‌داشت كه اين شرايط امروزه به 250 هزار دلار كاهش پيدا كرده و شانس افراد براي اخذ پاسپورت را بسيار بالا برده است.

يكي ديگر از ويژگي‌هاي اخذ اين پاسپورت عدم نياز به اقامت در تركيه مي‌باشد زيرا برخي كشورها تنها در صورت اقامت در آن كشور به افراد اجازه اخذ پاسپورت را مي‌دهند اما شما مي‌توانيد فقط با خريد يك ملك به اين هدف برسيد و سختي زيادي را متحمل نشويد.

سخن پاياني

به طور خلاصه اقامت تركيه و خريد ملك در شهر استانبول براي افراد با هدف‌هاي مختلف مانند تحصيل نمودن، سرمايه گذاري، راه اندازي كسب و كار، سفر به ديگر كشورها به كمك پاسپورت معتبر و... مي‌تواند مزيا و فوايد زيادي را به همراه داشته باشد اما براي جلوگيري از ضرر و زيان‌هاي احتمالي حتما قبل از انجام هر كار با افراد متخصص در اين حوزه مشورت كرده تا آنها با توجه به نياز شما بهترين ملك موجود در استانبول را پيشنهاد دهند و اقدامات لازم براي خريد آن را نيز راحت تر نمايند.

چنانچه كه ميخواهيد پاسپورت تركيه را دريافت نماييد و يا براي سرمايه گذاري، اقدام به خريد خانه در استانبول بنماييد مي توانيد از خدمات مشاوره و كارشناسي تركي بست هوم www.turkeybesthome.com  و يا از طريق واتس اپ 00905523082146  استفاده نماييد.

 

 

منبع: نكات كليدي خريد ملك در استانبول