چه پرده اي براي خانه شما مناسب است؟

۵۹ بازديد

چه پرده اي براي خانه شما مناسب است؟

ixce_p3.jpg

اگر خانه شما كوچك است پيشنهاد مي شود كه از پرده پذيرايي با رنگ روشن و پارچه هاي سبك مانند تور و حرير، به ويژه حريرهاي هم رنگ ديوار، استفاده كنيد. اين پرده ها در عين شيك بودن و سادگي، اين امكان را براي شما فراهم مي كنند كه از حداكثر نور طبيعي براي نوردهي فضاي مورد نظر خود استفاده كنيد. همان طور كه مي دانيد به كارگيري رنگ هاي روشن و استفاده از نور زياد باعث مي شود كه خانه شما بزرگ تر به نظر برسد. بنابراين براي خانه هاي كوچك هرگز نبايد از پرده هايي با پارچه هاي ضخيم، سنگين و طرح دار با گل هاي بزرگ و شلوغ استفاده كنيد. پارچه هاي مخمل نيز انتخاب مناسبي براي خانه هاي كوچك نيستند.

اگر سقف خانه شما كوتاه است، نبايد از والان و كتيبه هاي شلوغ و پر نقش و نگار استفاده كنيد؛ به جاي آن مي توانيد به سراغ قاب هاي چوبي ساده و ظريف رفته و به اين ترتيب باعث بلندتر به نظر رسيدن ارتفاع سقف سالن پذيرايي خانه خود شويد. همچنين مي توانيد قد پرده را بلندتر از پنجره تان، از سقف تا كف زمين، در نظر بگيريد و با ايجاد خطاي ديد كاري كنيد كه سقف خانه تان بلندتر به نظر برسد.

در صورت كم نور بودن خانه تان بايد حتما از پرده هاي نازك و ظريف مانند پرده هاي حرير و توري استفاده كنيد. اصلي ترين دليل استفاده از پرده، كم كردن نور محيط است و طبيعتا وقتي فضاي مورد نظر شما كم نور است نيازي به استفاده از پرده هاي ضخيم با رنگ هاي تيره نيست.

اگر سالن پذيرايي خانه شما پنجره هاي چند تكه دارد، به طور مثال روي يك ديوار دو پنجره با فاصله نسبتا كم داريد، مي توانيد از يك پرده عريض تر براي هر دو پنجره استفاده كنيد. به اين ترتيب خانه تان بزرگ تر به نظر مي رسد. اين مدل پرده بسيار شيك تر و زيبا تر از استفاده از چند پرده كوچك و جدا براي پنجره ها است.

1ex9_p4.jpg

اما اگر فاصله اين دو پنجره زياد باشد، ديگر نمي توان از اين ترفند استفاده كرد. در اين صورت براي پر كردن فضاي خالي بين پنجره ها مي توانيد تابلويي روي ديوار نصب كرده يا از دكور و سنگ هاي آنتيك استفاده كنيد.

براي سالن هايي كه پنجره هاي كوچكي دارد، فرقي نمي كند كه پنجره ها كوتاه باشد يا قدي، در هر صورت بهتر است از پرده هاي بلند از سقف تا كف زمين استفاده كنيد. پرده هاي كوتاه بيشتر براي فضاهايي مانند اتاق خواب مناسب هستند تا سالن پذيرايي. علاوه بر طول پرده، بهتر است هنگام دوخت پرده هاي پذيرايي كمي هم عرض پرده را بيشتر از عرض پنجره در نظر بگيريد.

انتخاب رنگ مناسب براي پرده به دكوراسيون داخلي سالن پذيرايي شما بستگي دارد. بهتر است اگر از مبلمان و فرش هاي پر نقش و نگار و شلوغ استفاده كرده ايد، از پرده هاي ساده استفاده كنيد و برعكس؛ اگر در طراحي دكوراسيون سالن پذيرايي منزل خود از مبل هاي تك رنگ و فرش هايي با طرح و نقش خلوت تر استفاده كرده ايد، به سراغ پرده هاي سلطنتي كلاسيك برويد.

براي سالن هايي كه در دكوراسيون آن ها از يك يا دو رنگ استفاده شده است، بهتر است پرده هايي با رنگ هاي شاد به كار ببريد و از همان رنگ در كوسن و روميزي و ... نيز استفاده كنيد تا يك هارموني در خانه خود به وجود آوريد.

شما مي توانيد ضمن دريافت مشاوره رايگان از آقاي پرده، آلبومي از انواع نمونه پرده هاي پذيرايي را مشاهده كرده و پرده مناسبي براي سالن پذيرايي منزل خود تهيه كنيد. به اين منظور مي توانيد با شماره هاي 09122726154 و 09902918257 تماس حاصل فرماييد.

منبع: اطلاع نيوز

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.