عروسك اورجينال و قيمت آن

۱۷ بازديد

عروسك اورجينال و قيمت آن

 

عروسك اورجينال  وي نشان مي دهد: عروسك يك شي in بي جان و وسيله اي براي انتقال پيام داستان است تا احساسات يك روايت را از طريق استاد عروسك و عروسك به بيننده منتقل كند. عروسك زماني اسباب بازي به شكل خرس يا حتي يك فنجان است. تماشاگر (كه بيشتر كودكي است كه در اينجا از او صحبت مي كنيم) با هر چيزي در دنياي خيالي ارتباط برقرار كنيد. عروسك سازي به معناي احياي عروسكي است كه هم حرفه اي باشد و هم هنري. استاد عروسك با مهارت خاص خود بايد يك احساس يا مفهوم را به عروسك خود و تماشاگر منتقل كند.

نمايش عروسكي يكي از ساده ترين ، قوي ترين و اثبات شده ترين هنرهاي نمايشي بوده است و با ورود تلويزيون به خانه ها ، نمايش عروس را از صحنه تئاتر به جعبه جادو راه مي اندازد و در قالبي متفاوت بازي مي كند. نمايش هاي عروسكي و عروسكي به تدريج خود را تثبيت كردند و به ابزاري آموزشي براي كودكان تبديل شدند. نقطه عطف برنامه عروسي در ايران دهه هاي 60 و 0 است. در طول اين سالها ، برنامه هاي آزمايشي فرصت خلق آثار جذاب را داشتند. اما عروسي دقيقاً چيست و آيا پشت عروسكي وجود دارد كه كودكان آن را دوست دارند ، با آن همذات پنداري مي كنند ، از كار خود در يك كلمه استفاده مي كنند و در مورد اينكه چه كسي را مي پذيرند حرفي براي گفتن دارند؟ اين فرصت را داشتيم كه با فاطمه سوزنگر و هاني حسيني مقدم كه هر دو فارغ التحصيل تئاتر عروسكي هستند در اين باره گفتگو كنيم.

بسياري از ما خاطرات عروسكي داريم. خاطرات عروسك هايي كه نقش آنها را روي صفحه تلويزيون ترميم مي كنند و از اين طريق چيزهايي را به ما مي آموزند. هر كدام از عروسك هاي تلويزيون با لحظات شيرين زندگي كودكان ديروز و امروز گره خورده اند و هنوز در ذهن و خاطرات ما زنده هستند.

 

عروسك اورجينال: فاطمه سوزنگر كه به عنوان عروسك ساز در برنامه هاي تلويزيوني مانند ريحانه و شاخ طلايي ، شادونه و توليدكنندگان زباله و گل زندگي مي كند و به دليل وجود برنامه هاي خود در برنامه خود داراي آوازهاي خياباني ، شكوفه هاي سيب و آشوب در مرغداري است. war ، براي داشتن اولين عروسك بازگشت آبي در جشنواره تئاتر دفاع مقدس و جايزه ويژه هيئت داوران بيست و ششمين جشنواره فيلم كودك و نوجوان اصفهان براي طراحي و توليد گورداله و خاله قلي جوايزي (به كارگرداني نادر تركماني و برنده مجوز جشنواره طلايي).

https://www.polishi.com/boyish

 

 

.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.