اگر اهل سفر هستيد، اين اپليكيشن‌ها را نصب كنيد

۱۱ بازديد

اگر اهل سفر هستيد، اين اپليكيشن‌ها را نصب كنيد!

 

تنظيم يك برنامه سفر هم مي‌تواند امري سرگرم‌كننده و هم سخت باشد. چه مكان‌هايي واقعاً مسافران زيادي را جذب خود مي‌كنند و از چه مكان‌هايي مي‌توان چشم‌پوشي كرد؟ چه زماني را بايد در يك موزه هنر صرف كنيد و اين موزه چقدر با مغازه كتابي كه قصد بازديد از آن را داريد، فاصله دارد؟ و چگونه مي‌توانيد تمامي ايده‌ها و رزروهايي كه داريد را به‌صورت سازماندهي‌شده حفظ كنيد؟ در اين مطلب، قصد داريم كه به تمامي اين سوال‌ها پاسخ دهيم، پس همراهمان باشيد.

713b_z3.jpg

بهترين اپليكيشن هاي برنامه‌ريز سفر مي‌توانند شما را در پاسخ به اين سؤالات ياري دهند. ما نيز در اين مقاله به معرفي 5 اپليكيشن پرداخته‌ايم كه مي‌توانند شما را در يافتن بهترين مكان‌ها براي بازديد و تنظيم برنامه روزانه در يك مكان راهنمايي كنند. با دانلود يكي از اين برنامه‌ها ديگر نيازي به كاغذهاي دست‌وپا گير و صفحات ورد در گوشي خود نخواهيد داشت.

 

توجه: تمامي اين برنامه‌ها به‌صورت رايگان‌اند، مگر اينكه مبلغ دانلود آن‌ها در پايين برنامه ذكرشده باشد.

شهرنت شبكه اجتماعي خريد و فروش كالا و خدمات. شهرنت فروشگاهي به وسعت شهر شماست. در اپليكيشن شهرنت شما مي توانيد با توليد محتوا و به ازاي لايك و كامنت هاي دريافتي خود درآمد مستقيم ريالي داشته باشيد.

 

TripAdvisor (مشاور سفر)

تريپ ادوايزر (iOS/Andriod) كه شركت مادر سفر هوشمندانه است، قدمت بيشتري نسبت به‌تمامي اپليكيشن هاي برنامه‌ريزي سفر دارد. اين اپ برخلاف ساير برنامه‌هايي كه تنها به شهرهاي بزرگ اشاره دارند، ليستي بلندبالايي از تمامي جذابيت‌هاي اصلي و نقاط پنهان هر نقطه از جهان مانند رستوران‌ها، هتل‌ها و مكان‌هاي اجاره‌اي براي تعطيلات را در خود جاي‌داده است. مي‌توانيد با ذخيره نمودن مكان‌هاي موردعلاقه‌تان در قسمت جديد " ويژگي سفرها"، برنامه‌ريزي شخصي شده خود را ايجاد نماييد. (سفرها را مي‌توان به‌صورت خصوصي حفظ كرد يا با عموم افراد به اشتراك گذاشت).

 

وقتي نام شهري را در داخل اين برنامه جستجو مي‌كنيد، مي‌توانيد عكس‌ها، ويدئوها، نقد و بررسي‌ها و مقالات متعددي از سفر سايرين را درباره آن مكان خاص نيز مشاهده كنيد كه ايده‌ها و الهامات خوبي را در اختيارتان مي‌گذارد. براي داشتن يك برنامه‌ريزي بهتر در سفر مي‌توانيد سؤالات خود را در بخش "انجمن تريپ ادوايزر" مطرح كنيد، در اين قسمت كارشناسان جغرافيايي مشاوره‌هاي خوبي را در اختيارتان خواهند گذاشت.

 

 

Visit a City (ديدن يك شهر)

ويزيت اِ سيتي (iOS/ Android) به حل دو چالش عمده در برنامه‌ريزي براي سفر كمك مي‌كند: دانستن مدت‌زمان اقامت در هر مكان و كاهش زمان تعطيلات از طريق دسته‌بندي مكان‌هاي جذابي كه در نزديكي يكديگر قرار دارند. وقتي مقصدي را انتخاب مي‌كنيد، اين اپ بر اساس تعداد روزهايي كه شما براي سفر تعيين كرده‌ايد، راهنمايي‌هايي راجع به نقاط ديدني شهر را در اختيارتان مي‌گذارد. مثلاً ما شهر واشنگتن D.C را به مدت سه روز انتخاب كردم، براي ما 4 برنامه‌ريزي ارائه شد: جذابيت‌هاي اصلي شهر، برنامه خانوادگي، برنامه سفر بسته‌بندي‌شده و آسان گرفتن. اپ به‌صورت خودكار تمامي مكان‌هاي جذاب دور و اطراف را در يك گروه جمع‌آوري نموده و مسافت موجود براي هر مكان را در اختيارتان مي‌گذارد (مثلاً "سه دقيقه با پياده‌روي"). همچنين مقدار زماني كه مي‌بايست براي طي اين مسافت صرف شود را نيز نشان مي‌دهد.

 

مي‌توانيد با تغيير دادن روز بازديدتان از يك شهر، اصلاح مدت‌زماني كه بايد در آن مكان سپري كنيد و حذف تمامي مكان‌هاي جذاب به ويرايش برنامه سفر خود بپردازيد.(شما به‌ احتمال فراوان ويرايش‌هايي را انجام خواهيد داد، زيرا خوردن ناهار يا قهوه در اين برنامه‌ريزي گنجانده نشده است). همچنين مي‌توانيد با رزرو يك تور گردشگري در اين برنامه، اطلاعات جامعي درباره مقصد به دست آوريد، اطلاعاتي مانند بهترين زمان در سال براي سفر يا نكاتي راجع به‌صرفه جويي در هزينه‌ها.

شهرنت شبكه اجتماعي خريد و فروش كالا و خدمات. شهرنت فروشگاهي به وسعت شهر شماست. در اپليكيشن شهرنت شما مي توانيد با توليد محتوا و به ازاي لايك و كامنت هاي دريافتي خود درآمد مستقيم ريالي داشته باشيد.

Google Trips( سفرهاي گوگل)

برنامه جامع گوگل تريپس خيلي از مسائل را به‌خوبي پوشش مي‌دهد. شهر موردنظر خود را وارد كرده و بر روي گزينه " كارهايي كه بايد انجام داد" كليك كنيد. ليست بلندبالايي از دسته‌بندي‌هاي مختلف از پايه (نقاط برجسته، مكان‌هاي موردعلاقه كودكان) تا پيشرفته (مقاصد هنري، پارك‌ها و باغ‌ها) برايتان گشوده مي‌شود. اين دسته‌بندي‌ها از شهري به شهر ديگر باهم فرق مي‌كنند، مثلاً واشنگتن D.C شامل ليست "D.C ادبي" است، درحالي‌كه بارسلونا شامل مواردي مانند " نقاط تحول تاريخي مدرن و بارسلوناي گوتيك" است. مي‌توانيد اين موارد را در غالب يك ليست مشاهده كنيد يا مكان آن‌ها را روي نقشه بيابيد، سپس به ذخيره مكان‌هايي كه موردعلاقه‌تان هستند بپردازيد. در اين ليست ساعت باز شدن درب‌ها، آدرس‌ها و مطالب كلي ذكرشده است.

 

براي راهنمايي بيشتر بر روي "برنامه‌هاي روز" كليك كنيد، اين قسمت شامل برنامه‌ريزي پيشنهادي روزانه براي بازديد از نقاط ديدني شهر در نزديكي شماست. مي‌توانيد با اضافه يا حذف نمودن يك مكان به شخصي‌سازي اين قسمت بپردازيد. اين اپ همچنين شامل يك بخش رزرواسيون است كه قادر به چيدمان تاييدات سفر از طريق حساب كاربري جيميل و حاوي بخش‌هاي اطلاعاتي در جهت سهولت هر چه بيشتر برنامه‌ريزي است. جايزه: مي‌توانيد در سفرتان هر چيزي را به‌صورت آفلاين دانلود كنيد.

 

 

Rome2Rio(روم تو ريو)

بخش سرگرم‌كننده برنامه‌ريزي سفر، تصور تمام مكان‌هاي جذابي است كه قصد سفر به آنجا راداريد. اما قسمت غير سرگرم‌كننده سفر، ندانستن نحوه رفتن به اين مكان‌هاست. "اپليكيشن روم تو ريو" اين مسئله را حل نموده است. اين برنامه براي ارائه بهترين مسير از نقطه A به نقطه B تمامي گزينه‌هاي مربوط به هر حالت از حمل‌ونقل را جستجو مي‌كند، با هواپيما، قطار، مترو، اتوبوس، از طريق رودخانه، تاكسي و آبر.

 

 

مي‌توانيد نام دو مقصد يا دو نقطه از شهر را كه باهم فاصله‌ دارند در برنامه وارد كنيد، اپ گزينه‌هاي مختلف شامل مدت‌زمان موردنظر براي سفر به آن شهر و هزينه‌هاي تقريبي را به شما نشان مي‌دهد. توجه داشته باشيد كه اين ليست‌ها تنها به‌منظور اهداف برنامه‌ريزي ارائه‌شده‌اند و شما نمي‌توانيد از طريق آن به رزرو پرواز يا بليط خود بپردازيد.

 

 

Triplt

تريپ ايت به دلايل منطقي، يك برنامه ثابت در ليست " بهترين اپ هاي سفر" است. اين برنامه ليستي مملوء از تاييدات رزرو پراكنده براي هتل و رستوران را به يك برنامه‌ريزي حرفه‌اي واحد تبديل مي‌كند تا بتوان به‌صورت آفلاين آن را مورد استفاده قرار داد، در تقويم تلفن همراه تنظيم كرد و باكسي كه دوستش داريد به اشتراك گذاشت. شما به‌راحتي يك ايميل از هر تائيد را به آدرس plans@triplit.com مي‌فرستيد و اجازه مي‌دهيد كه برنامه مابقي كارها را انجام دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.